الصعود لأعلى
r_img l_img
رئيس مجلس الادارة وليد أبو عقيل
رئيس التحرير
عماد خلف احمد
مدير التحرير
سيد عبد النبي








r_img l_img



r_img l_img
أشترك معنا ليصلك جديد الاخبار




r_img l_img
درجة الحرارة 26°
العظمى 29°
الصغرى 19°

الضحايا نيوز / كتاب واراء

02 مارس 2016
الأربعاء 03:57 مساءً كتب :: شعبان عبد الحميد

الأوله آه والتانية إيه والتالتة لا والرابعة بلاش

الأوله  آه !! والتانية  إيه !! والتالتة لا !! والرابعة بلاش !!
صورة معبرة عن الخبر
img

الأوله  آه !! والتانية  إيه !! والتالتة لا !! والرابعة بلاش !!

الأولة

أنا أستاذ وحكايتي تطوف المدن والريف.. أنا اللي طول عمري عشان أحيا بعدى سحابة صيف.. أنا اللي طال ظلمي وقصتي حداها الريف.. أنا اللي بقيت ذكرى بعدما كان علمي فى البحور مجاديف..

والثانية أنا أستاذ وباكتب شكوتى بدمى وزمن العلم صابه نزيف.. وبقيت رحال على رزقي ألف بيوت وعلى رقبتي حد السيف.. وطباشيرتى تبكى فى صبعى وقلمي فى كفنه مخيف.. وادي رسالتي لضيق الحال تتوهني فى جنيه ورغيف..

والثالثة أنا أستاذ والعلم عودي وخلاني عليه عزيف.. أجيال بتكبر على كتفي وضهر العبد صلبه ضعيف.. أنا اللي باغزل من البشر بكره ودلوقتى خيطي ضعيف.. عشان الجهل طال النجم ودفن العلم فى الأرشيف..

 والرابعة أنا أستاذ وعايز للميزان عادل وواد شويف.. يخلى الكفة قد الكفة وإلاّ يا ويله من التطفيف.. أستاذ ووارث من الأنبيا الحكمة إزاى يعيش على التسليف.. إمته يا بكره يتولد من الهرم ميزان يتوجني ويكون لى نصيف

سياسة التعليقات لموقع الضحايا نيوز

إن جميع التعليقات والمشاركات المدونة هنا إنما تعبر عن رأي كاتبها . ويكون مسئولا" عنها مسئولية قانونية وأدبية عن هذه التعليقات والمشاركات. ونهيب بجميع القراء والزوار الابتعاد عن التعليقات غير الهادفة أو التي تسئ لأي شخص أو جهة بأي حال من الأحوال .

عدد التعليقات